Druk, druk, druk

3 december 2015 - Paarl, Zuid-Afrika

De eerst dagen hier zijn voorbij en ik wil beginnen om dat van die pool te rectificeren. Er is hier wel degelijk een zwembad, maar dat zit in de tuin van de heer des estates hier. Een vriendelijke oude baas die hier de boel runt en handig is met elektrische apparaten. Als je naar het zwembad wilt, moet je eerst zijn hek bellen. Het hek neemt op en doet dan zelf open. Een bijdehand systeem. Gevolg is wel dat Ik nu een hek in mijn contacten heb staan. We hebben nog geen gebruik van het zwembad gemaakt, omdat we de hele tijd erg druk zijn met.... van alles.
Maandag was het te heet om te golfen. Met veertig graden krijg je mij nog wel voor negen holes, maar Jacques krijg je met geen tien paarden de baan in. Achteraf vond ik wel dat hij daar gelijk in had. Het was wel heet. We hebben dus rustig uitgeslapen en de omgeving verkend. Stukkie rijden, hapje eten, stukje rijden, wijntje drinken, stukje rijden en nog wat boodschapjes doen, stukje rijden terug naar huis, de BBQ aansteken, wijntje drinken en tukkie doen. Het is een stressig bestaan hier.
Dinsdag zijn we met golfen begonnen. We werden de tweede negen holes gekoppeld aan twee jongens van een jaar of twintig, die een balletje aardig konden raken. Een ervan gaat volgend jaar op een scholarship naar de VS om te kijken of ze hem echt goed kunnen maken. Als je met dit soort jongens speelt dan weet je weer waar je staat. Soms denk je dat je het een beetje kan, maar dat blijkt helemaal niet waar te zijn..... We hebben met die gasten gezellig een biertje gedronken en voor dinsdag een nog rondje met ze afgesproken. Omdat we geen zin meer hadden om de stad in te gaan, hebben we snel wat gegeten op het terras van de golfclub. Op het platje thuis nog een wijntje gedronken en de dag zit er weer op. We hadden eigenlijk gehoopt wat meer uit te kunnen rusten hier, maar het moet maar zo.
De tweede baan die we hebben gelopen ligt aan de zuidkust en behoort tot de beste banen van Zuid Afrika. Een werkelijk prachtige baan en fantastisch onderhouden. Zou ik aan kunnen wennen. Over een rondje golfen valt niet veel te vertellen en over prima uit eten ook niet. Dus na alweer een drukke dag in Kleinmond nog een wijntje gedronken en gaan pitten. Morgen nog zo'n dag. Als we het maar volhouden.

1. Hanneke:
    11 december 2015