Het zit er weer op

1 januari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ik lig op mijn eigen bank thuis en moet de laatste dagen nog ff afronden. Anders is het verhaal niet compleet tenslotte. Ik was gebleven bij een toch wel onbehaaglijk gevoel na een avondje doorzakken. Diezelfde dag ben ik de golfbaan in Langebaan opgegaan. Dat was een bijzondere ervaring. Het waaide serieus, windkracht 6 a 7, waardoor je er eigenlijk geen peil op kon trekken waar die bal heen ging. Wind mee of wind tegen maakte met dezelfde club ongeveer 150 meter uit. Met zijwind had je helemaal geen idee meer waar je die bal heen moest slaan. Kortom, niet het best scorende rondje van de vakantie. Heb mezelf na het golfen en een paar colaatjes onder de wol gestopt om de volgende dag weer gezond op te staan en aan mijn laatste etappe terug naar Kaapstad te beginnen.
Kaapstad is een mooie stad. Niet direct qua cultuur of architectuur, maar hij ligt prachtig. Eigenlijk is de stad helemaal om de Tafelberg heen gebouwd en overal heb je mooie uitzichten op de berg. Mijn hotel werd gerund door een ouwe van origine Engelse koloniaal, die van zichzelf vond dat hij erg druk was. Waarmee ben ik nooit helemaal achter gekomen. Als ik binnen kwam was zijn personeel (drie keer raden welke kleur) bezig en hij zat de godganselijke dag cricket te kijken. Maar je bent zo druk als je je voelt, dus wie ben ik om daar wat van te zeggen.
Ik heb er twee dagen ouderwets de toerist uitgehangen. Naar strandjes geweest,de botanische tuinen bekeken en Indisch gegeten. Het barst er van de Indische restaurants, dus ik kon mijn hart ophalen.
Als de laatste dag er dan is, dan wil je ook naar huis. Ik moest pas om vijf uur op het vliegveld zijn en ik heb nog wel wat gedaan, maar niet zoveel. Zo'n vliegreis duurt altijd te lang en het is dan ook fijn als je wordt opgepikt op het vliegveld. Het was weer een heerlijke reis en het wordt weer tijd om een volgende te plannen.....

En natuurlijk wens ik mijn trouwe lezertjes een heel gelukkig 2016