Bharatpur en Sawai Madhopur

22 december 2014 - Sawai Madhopur, India

Dag 19

Vandaag lekker uitgeslapen. Het weer was aanzienlijk minder lekker dan gisteren. Tot aan het begin van de middag was het dichte mist en erg koud. In de mist zie je weinig en aan kou heb ik een hekel, dus ben ik met een boekje wat langer in bed gebleven. De kamers zijn niet verwarmd, maar ik heb van een van mijn vrienden van de receptie een elektrisch kacheltje gekregen om het draaglijk te maken. Het is niet te geloven hoe snel je hier vrienden maakt, als je niet op een paar Rupees kijkt trouwens.
Vanmiddag weer mijn vogelpark in geweest. Dit keer op een nog wat kleinere fiets dan de vorige keer, zodat mijn knieën tussen het stuur omhoog kwamen. Opletten in de bochtjes dus. Deze keer een hele andere route genomen door de aanliggende graslanden. Je ziet dan een stuk minder dieren, maar wel andere. Zo stak er op zo'n dertig meter voor mijn fiets een jakhals over. Die lijken erg op vosjes trouwens. Na een uur of vier fietsen had ik het wel gezien en ben ik terug gegaan naar hotel.
Daar bleek ik te weinig cash te hebben om mijn hotel en de taxi van morgen te betalen. De dichtstbijzijnde ATM bleek drie kilometer verder op te zitten, lastig dus. Mijn vriend van de straalkachel had hier een oplossing voor, na het schuiven van enkele Rupees natuurlijk. Ik mocht bij hem achterop de brommert naar de bank. Zonder helm op in het Indiase verkeer was op zijn zachtst gezegd enerverend, want volgens mij wou mijn vriend snel weer terug zijn. Ik zou hier zelf nog steeds niet willen rijden, maar achterop zitten is net te doen.
's Avonds heerlijk gegeten, de keuken in dit hotel is super, en daarna op tijd naar bed. Morgen naar Rhatambore national parc.

Dag 20

Na een zeer mistige reisdag in Rhantambore aangekomen in het meest luxe hotel wat ik deze vakantie had gepland. Een eigen cottage met terras. De temperatuur is een graadje of vijf hoger en het zonnetje schijnt volop. Lekker, het is 24 in plaats van 19 graden. Dat scheelt echt.
Voor de komende vijf dagen heb ik vier safari ritten afgesproken. Allemaal 's middags, want 's ochtends is het ook hier frisjes. Het ziet er goed uit hier. Een mooi hotel, genoeg te doen en top wifi, wat ook wel een keer prettig is. Ik betwijfel of er de komende dagen veel meer te schrijven valt, dan of ik wel of geen tijgers ga zien.....

Dag 21

Het was een heerlijk rustig dagje vandaag. Rustig opgestaan, ontbeten en tot een uur of twee in het zonnetje gezeten. Om kwart over twee werd ik door een bus-jeep opgehaald en met twintig andere naar het Rhantambore National Parc gereden. Het is hier hetzelfde als bij alle andere parken tot nu toe. Het is een zooitje tot aan het park en zodra je er bent knapt alles op en ziet het er prachtig uit.
Om met de deur in huis te vallen, vandaag twee tijgers gezien en van eentje zelfs nog een plaatje kunnen schieten. Deze keer deden de tijgers wat ze moeten doen overdag, uitrusten en slapen. Af en toe lopen ze een meter, maar gaan dan toch maar snel weer in het zonnetje liggen. Het jagen schijnt bijna alleen 's nachts te gebeuren, dus overdag is het rusten geblazen. Het is prachtig om te zien, ook al liggen ze alleen maar. Het was nog gezellig ook met wat Italianen en Duitsers in het karretje. Vanavond nog een hapje gegeten en morgen weer zo'n dag. Hoop ik.

1. Chris:
    22 december 2014
    Hey T
    Nu heb je geen enkel excuus meer om niet te fietsen. Zeker niet als je knieen boven het stuur uitkomen. Zien we nog een foto van jou op de fiets?
    Heerlijk om je verhalen te lezen en doe je vriend van het straalkacheltje vooral de groeten.
    In Portugal is het heerlijk, goed weer mooie natuur lekkere wijn en gelukkig heb ik nog niet hoeven fietsen, haha.
    Lieve groet Chris