Jaipur

29 december 2014 - Jaipur, India

Dag 27

Ik heb toch een nadeeltje van mijn hotel ontdekt. Ik zit vlak bij een plek waar een imam elke ochtend weer heel blij is dat de zon opkomt en dat wil hij erg graag, via zijn muziek installatie, de hele stad laten weten. De man heeft een beste versterker kan ik je zeggen, zodat het heugelijke feit van de zonne-opkomst ook aan mij niet voorbij gaat. Dit alles vindt plaats iets voor zessen, een tijd waarop een eenvoudige westerling als ik normaalgesproken nog op één oor ligt. Ik snap niet goed waarom dat hier mag. Het is tenslotte Hindoe country en die hebben ook wel bijzondere rituelen, maar niet zo vroeg. Sterker nog, de winkeltjes zijn hier overal pas rond tienen open, dus het lijkt erop dat de Hindoes ook niet van die vroege vogels zijn. Het is wel tolerant van ze natuurlijk, maar toch ben ik blij dat wij Christenen wat minder tolerant zijn. Ik moet niet er niet aan denken dat thuis elke ochtend om een uur of zes........ Uiteraard heb ik me om tien minuten over zes lekker omgedraaid en me nergens mee bemoeid.

Om negen uur, wat meer een christelijke tijd is, ging de wekker om te gaan ontbijten bij de coffeeshop (er is er hier weer een met goede koffie). Kopje koffie plakje cake (..) erbij en de dag begint prima. Daarna weer terug naar mijn hotel om opgepikt te worden om naar de golfbaan te gaan. Ik had gisteren een tuktukker geregeld die me om elf uur zou ophalen en de beste man stond keurig op tijd voor de deur. De golfbaan was prima en ik heb heerlijk gegolfd. Het weer was ideaal, 25 graden met zon en windstil. Ik miste wel mijn eigen clubs. Het zijn hier natuurlijk allemaal kleine mannetjes, dus van verlengde clubs en dikkere grips hebben ze hier nog nooit gehoord. Dat maakt alles wel een stuk lastiger, zeker als er voor inslaan ook nog eens geen tijd is. Desalniettemin een lekkere middag gehad. 's Avonds weer prima gegeten en redelijk op tijd naar bed. Morgen weer zo'n dag....

Dag 28

Eigenlijk valt er niet heel veel meer te melden dan gisteren. Ik kan er hele verhalen van proberen te maken, maar ik zou gisteren gewoon kunnen kopiëren en plakken. Dus als je het verhaal van gisteren nog eens leest...... Morgen de stad in. De laatste hele dag hier. Het oude centrum ligt bij me om de hoek. Dat wordt lekker wandelen morgen.

1. Brigit:
    28 december 2014
    Ha Theo het wordt ook tijd voor oliebollen, sneeuw, jenevertje, boerenkool met worst, lekkkkkeer wijntje met frans kaasje ... oeps... pateetje...... vuurwerk, handschoenen en sjaal en knuffelen met Jacques op schiphol.
    Goede thuisreis gewenst .......na nog een dagje golf, zon en lekker indiaans hapje
    en tenslotte het tripje naar de airport...........
  2. Theo:
    29 december 2014
    Hoi Brigit. Heb wel zin in Hollandse hap, hoewel het eten hier absoluut niet verveeld. En dat wijntje erbij klinkt ook goed. Het is ook mooi geweest. Morgen lekker naar huis en dan nog een paar dagen vrij.
  3. Merel:
    30 december 2014
    Grappig verhaaltje van die imam. Alvast een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!! Ben benieuwd hoe het daar gevierd wordt.