Rhantambore naar Jaipur

26 december 2014 - Jaipur, India

Dag 25

Eerste kerstdag in een land wat helemaal geen kerst viert. Als ik niet met familie en vrienden had geskyped was het helemaal langs me heengegaan. Maar tijdens het Skypen was het me wel heel erg duidelijk dat het kerstmis was. Mijn vrienden hadden allebei een kerstmuts op en de familie was bezig met het bereiden van het kerstdiner. Probeer het dan nog maar eens te ontkennen.
Gelukkig heb ik zelf niet veel met kerstmis, dus een jaartje geen kerstmis vieren doet me niet zoveel. Wat wel vervelend is, is dat het echt een dagje wachten is voordat ik verder kan gaan. Nog een safari heeft niet zo heel veel zin. Ik heb gezien wat ik wilde zien en als ik weer zou gaan, wordt het alleen maar meer van hetzelfde. Een dagje wachten dus. Boekje gelezen en spelletje gespeeld, maar het is op deze plek eigenlijk net een dagje teveel.

Dag 26

Ik ben voor mijn doen redelijk op tijd opgestaan, rond negenen 's ochtends en om tien uur vertrokken naar Jaipur. Het is maar honderdvijftig kilometer, maar met het verkeer in beide steden en de onvoorstelbaar slechte weg, waar je nog tol voor moet betalen ook, duurt het toch ruim vier uur voordat we er zijn. Als de tolwegen er zo uitzien, dan vrees ik het ergste voor de provinciale wegen hier. Ik zal er verder geen last meer van hebben, want de terugreis gaat vanaf Jaipur helemaal door de lucht.
Het hotel is boven verwachting. De kamer is schoon, het eten is vegetarisch maar prima en het is niet koud 's nachts. Vooral dat laatste is verrukkelijk. Niet meer verplicht onder de wol tussen 21:00 en 9:30 omdat anders de bekende lichaamsdelen bedoeld zijn voor voortplanting er vanaf vriezen, maar je kunt gewoon opblijven tot zeker 22:30. Jammer dat ze dan weer geen biertje hebben....
In de stad is genoeg te doen, ik heb de Indiase Starbucks op loopafstand en de golfbaan ligt op tien minuten tuktukken. Het beloven nog vier aangename dagen te worden.