Van Haridwar naar Varanasi

11 december 2014 - Benares, India

Dag 10

Na mijn safari terug in mijn hotel. Ik heb nog net tijd om een paar uurtjes te slapen en dan met de trein naar Varanasi. Zo gezegd zo gedaan. De trein vertrekt om 23:50 en om zeker te zijn ben ik om half twaalf op het station. Ik heb geleerd van de vorige keer en weet nu waar ik moet zijn om een en ander na te kunnen vragen, als ik er niet uitkom. Op het bord bij de inlichtingen meneer staat dat mijn trein vertraging heeft. Niet zomaar vertraging, maar hij wordt verwacht om 5 uur 's ochtends. Mijn toch al gespannen relatie met de Indiase spoorwegen komt nog wat meer onder druk te staan. Dan maar terug naar het hotel wat gelukkig maar honderd meter van het station verwijderd is.
Na een kort tukkie te hebben gedaan om 5 uur terug naar het station. Het bord is aangepast en we vertrekken om 6:30. Om een lang verhaal kort te maken, Vanaf nu wordt de tijd elke keer een uur opgeschoven, tot de trein eindelijk om 9:30 aankomt. Gelukkig denk ik, kunnen we eindelijk gaan, maar helaas.... De trein moet eerst worden schoongemaakt voor deze weer vertrekt. 2 uur later, om 11:30 dus, vertrekt eindelijk mijn trein. 12 uur vertraging bijna. Tel daar de 13 uur van de treinreis bij op en ik kom rond middernacht aan in Varanasi.
Ik vraag een van mijn medereizigers om mijn hotel te bellen, zijn Hindi is beter dan het mijne, om ze in te lichten dat ik rond middernacht aankom en of ze me dan willen oppikken. De treinreis zelf is redelijk comfortabel, maar loopt wat uit. Precies hetzelfde wat op het station gebeurde, gebeurt nu weer. Steeds schuift de aankomsttijd een uurtje op. Uiteindelijk kom ik om half acht 's ochtends in Varanasi aan. Een vertraging van slechts achttien en half uur op het originele tijdschema.
Wat het extra sneu maakt is dat er op het station vanaf middernacht een jochie op me heeft staan wachten. Arbeid kost niets, zeker niet van de lagere kasten, dus kan je iemand zonder dat het wat kost eindeloos laten wachten. Totaal verkleumd sjouwt het jong mijn koffer naar de auto en is dan klaar. Daarvoor heeft hij meer dan 7 uur op het perron staan wachten. In de auto spreek ik de hoteleigenaar en die zegt dat dit zo ongeveer de minimale vertraging van de treinen is. Meestal zijn ze een dag of meer vertraagd. Van mijn vorige reis in India kan ik me dat niet herinneren, daar reed alles redelijk op tijd. Plus of min een uurtje of zo.
Eerst ben ik hierover alleen maar verbaasd, maar even later dringen de consequenties hiervan tot me door. Ik heb redelijk wat treinreizen gepland en als de man gelijk heeft, heb ik een probleem. Sowieso onderweg naar de verschillende plaatsen raak je veel tijd kwijt, maar op de treinreis terug naar het vliegveld, heb ik maar een marge van zes uur ingebouwd. Dat is om zeker te zijn veel te weinig. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

1. Jacques:
    11 december 2014
    Het kan dus nog altijd erger dan bij de NS....! Dat op zich is al schokkend nieuws! Maar aan de andere kant.... als je dan vertraging hebt, dan ook maar meteen goed...!
    Ik begrijp dat trouwens niet zo goed... Als alle treinen gemiddeld een dag vertraging hebben, dan neem je toch gewoon een trein de dag eerder...ben je altijd op tijd...! Kwestie van relatief denken!
    Maar je bent weer waar je wilt zijn....altijd goed... nu maar hopen dat je er ook weer weg komt... Zal wel lukken....
    Gaat ie verder wel goed met je?

Hier is het toch wel kwakkelen.... Nu zijn net die Donders en Hoes van hun voetstuk gevallen...de stijliconen van dit decennium!!!
    Gaan ze nu goddomme ook onze oude helden door het slijk halen...
    Wat vinden we hier nu weer van:

Frank Sinatra was alcoholist'

Frank Sinatra dronk een groot deel van zijn leven een fles whisky per dag.
    Dat beweert Mitchell Fink, een oud-journalist die een boek over de zanger heeft geschreven.
    "Sinatra dronk dagelijks een fles Jack Daniels tot hij tachtig was", zegt Fink. "Toen de artsen zeiden dat hij moest stoppen met drinken, deed hij wat veel alcoholisten in dergelijke omstandigheden doen: hij stapte over op wijn."

Ik heb nog nooit Jack Daniels gehad, lijkt me ook niet lekker!
    maar een goed glas wijn gaat er wel in..... Reden tot serieuze zorgen volgens jou?
    Ik vraag het maar aan jou, want je weet vaak wel waar het over gaat als het op levensvragen aankomt!

Groetjes,
    Jacques
  2. Theo:
    12 december 2014
    Ha Jacques,

Met mij gaat het wel weer oké. Ik heb me een paar dagen wat minder gevoeld, maar volgens mij is alles weer redelijk stabiel.

Wat betreft die wijn zou ik me maar geen zorgen maken. Je zegt zelf dat je nooit Jack Daniels hebt gedronken en in dit geval is het duidelijk dat het pas na het regelmatig drinken van een liter van dat spul, wijn drinken ernstig wordt.
    Verder zing je niet, ben je niet beroemd en leef je nog. Dus het zal allemaal wel loslopen lijkt me.